2017. január 19., csütörtök

Kosárka sálfonalból

Még a tavalyi évben láttam az ötletet, mire is lehet használni a pár éve olyan nagyon felkapott sálfonalakat. Nekem ugyan nem volt itthon, de tudtam, hogy nekem - naná, hogy nekem- ezt is ki kell próbálni.
Beszereztem a sálfonalakat mint maradék kiárusított termék és most, hogy volt egy pillanatnyi időm kipróbáltam.
Elkészült az én sálfonalas kosárkám :)




A fonal ez :
A bogyósból kettő, a simából 3 gombócom volt és szereztem egy 7-es horgolótűt.
Varázskörrel kezdtem és felszedtem 10 egyráhajtásos pálcát. Majd a második körben minden pálcára két egyráhajtásos pálca került így már 20 pálcám volt. A harmadik körben csak minden második pálca lett dupla - a végeredmény 30 egyráhajtásos pálca. A negyedik körben minden harmadik duplázódott - 40 pálca és még egy kört rátettem ahol minden negyedik duplázódott így 50 pálcám lett.
A hatodik sorban a szemek külső szálába tettem csak az egyráhajtásos pálcákat. Két sor sima után raktam bele a bogyósat, hogy kicsit feldobja. 3 sor bogyós van benne, majd jött újra a sima fonal, egyráhajtásos pálcákkal úgy, hogy horgoltam 20 egyráhajtásos pálcát, 5 láncszemet - közben kihagytam 5 szemet- majd megint 20 egyráhajtásos pálca, 5 láncszem és kihagyva 5 szem. Ugye a láncszemek lettek a fülek.
És végül sima szemekkel horgoltam 3 sort az 5 láncszemes ívekre 5 szem került.

A kosárka alja 23 cm átmérőjű és 19 cm magas :)


Akinek van kedve próbálja ki! Extra könnyű és nagyon gyorsan kész van!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Köszönöm, hogy írtál nekem :)